torsdag 14 september 2017

Om Karina

Jag heter Karina Johansson, är född 1969 och bor i värmländska Sunne tillsammans med min sambo Johan och vår katt Lasse. Jag älskar att skriva mysdeckare som utspelas i Sunnetrakten, och att måla tavlor. Jag föredrar att måla naturtroget och väljer gärna stadsmiljöer, gärna motiv från hur det såg ut förr.

Sedan drygt tio år arbetar jag som reporter på Sunnes lokaltidning Fryksdalsbygden. 2006 fick jag den kroniska sjukdomen Addison, och jobbar av den orsaken halvtid på tidningen. Addison gör mig stresskänslig, och det är inte helt enkelt att hantera när jag av naturen är en person med mycket spring i benen. Därför är jag oerhört glad över att ha mina två stora hobbies - att skriva och måla. De ger mig den ro jag så väl behöver för att sitta ner och ta det lugnt. Addison är en ovanlig sjukdom, och det gör att många lider länge innan de får sin diagnos. Därav pratar jag ofta och öppet om sjukdomen för att hjälpa Svenska Addisonföreningen i arbetet med att göra den mer allmänt känd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar